Medewerker aan het woord: Kristel

Niek
31 maart 2021

In december 2019 begon Kristel bij Toelevering Online als medewerker klantenservice, en direct liet ze zich onderdompelen in de wereld van kozijnen. ‘In het begin was het wennen, ik wist veel van klantenservice, maar eigenlijk weinig over kozijnen en Toelevering Online.’ Al snel ging ze aan de slag om kennis op te doen over kozijnen, met als resultaat dat ze binnen no-time zichzelf een kozijnenspecialist kon noemen. Mede dankzij haar fijne collega’s. Sindsdien geeft ze met veel plezier advies aan klanten voor hun kozijnenproject.

Hoe ben je bij Toelevering Online terecht gekomen? 

‘Dat is wel een leuk verhaal! Mijn broer werkt in hetzelfde pand als waarin Toelevering Online gevestigd zit. Toen ik tegen hem zei dat ik op zoek was naar een nieuwe baan, antwoordde mijn broer dat hij had opgevangen had dat ze bij Toelevering Online op zoek waren naar nieuwe medewerkers. Doordat ik nog helemaal geen verstand van kozijnen had, twijfelde ik of ik wel bij Toelevering Online op de klantenservice kon werken. Toch besloot ik al snel contact op te nemen. Twee dagen later had ik mijn sollicitatiegesprek met Niek. Nog twee dagen later begon ik al als medewerker klantenservice. Het ging allemaal zo snel, maar ik kreeg echt een fijn en goed onthaal!’

Hoe ziet een dag eruit als medewerker klantenservice? 

‘Mijn werkdag is heel gevarieerd. Ik ben voornamelijk werkzaam op de eerstelijns afdeling. Dit houdt in dat ik het eerste aanspreekpunt ben voor klanten die via de chat, e-mail of telefoon contact opnemen. Het is eigenlijk breder dan klantenservice, want klanten bellen voor een algemene vraag over bijvoorbeeld levertijd, maar ook voor technisch advies. Er wordt daarom veel van je verwacht, maar dat houdt het ook uitdagend en spannend.’

Hoe zijn de taken binnen het klantenservice team verdeeld? 

‘Communicatie is mijn expertise. Ik vind het geweldig om telefoongesprekken te voeren. Of dit nu met een vaste of nieuwe klant is. Samen het hele proces doorlopen: van eerste vraag tot de uiteindelijke bestelling. Ik vind het belangrijk dat de klanten zich begrepen voelen en dat je ze goed helpt. Eigenlijk neem ik de persoon in kwestie bij de hand, stel ik ze gerust en beantwoord vragen. Ja, dat vind ik mooi! Daarnaast heeft Iedereen binnen het team zijn eigen expertise en daardoor vullen wij elkaar op de klantenservice mooi aan. Ik blijf nieuwe dingen leren, ook dankzij mijn collega’s.’ 

Wat ik gelijk al geleerd heb is dat een kozijn een product is voor iedereen. Ieder huis heeft kozijnen. Dat vind ik zo mooi aan het product dat ik namens Toelevering Online mag verkopen.

Hoe heb je de afgelopen 1,5 jaar ervaren? 

‘Toelevering Online heeft een sterk team aan medewerkers. Ik begon nét voor de coronacrisis en had de mogelijkheid om ingewerkt te worden op kantoor. In het begin moest ik mij omscholen tot kozijnen-specialist. Ik leerde ontzettend veel en vind het nog steeds een mooie uitdaging. Ik kreeg al meteen een klik met het bedrijf en mijn collega’s. Het was wel even pittig en wennen, maar de materie was uitdagend en ik begon het al snel leuk te vinden. Tot half maart ging dit soepeltjes door.’

Begin van het thuiswerken 

‘Toen ik 2,5 maand aan het werk was begon de coronacrisis en werd thuiswerken de nieuwe norm. Dat was voor mij best een spannende periode. Ik was nog redelijk nieuw en we waren net gestart met een nieuwe werkmethode. Het programma waarmee we pas werkten moest ik dus nog leren kennen en onder de knie krijgen vanuit huis. Gelukkig kon ik bij vragen mijn collega’s gewoon altijd een bericht sturen of bellen. Iedereen is gewoon goed bereikbaar en daar heb ik veel aan gehad. Ik werd dan wel in het diepe gegooid, maar hier leer je wel adequaat en creatief door werken.’

Thuiswerken is top geregeld! 

‘Ook verzorgde Toelevering Online thuiswerk materiaal. Zo kreeg ik een verstelbaar bureau, waardoor ik nu ook thuis heerlijk kan werken. Ik heb het bureau mooi voor een raam geplaatst, zodat ik tijdens mijn werk naar buiten kan kijken. Daarnaast kreeg iedereen een laptop en aanvullende producten om het thuiswerken zo fijn mogelijk te maken. Dat vind ik echt een topservice! 

Bij Toelevering Online hebben we op de klantenservice iedere dag een dagstart ongeveer een kwartier voor aanvang van de werkzaamheden. Deze 15 minuten staan in het teken van bijpraten en kijken hoe het met iedereen gaat. Tijdens de dagstart mag je gewoon even alles delen. Daarnaast houden we één keer in de maand op vrijdagmiddag de TOMM, een Toelevering Online Monthly Meeting. Op deze dag wordt er vanuit iedere afdeling een presentatie gegeven met daarin de lopende zaken, updates en cijfers. Om zo met elkaar en het bedrijf in verbinding te blijven. Niet te ontbreken is onze beroemde ‘Vrijmibo’, deze gaat ook digitaal gewoon door!

Ook net als Kristel werken bij Toelevering Online? Bekijk onze openstaande vacatures.

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×