Van fabriek tot klant

Zowel de particuliere als de zakelijke klant weet Toelevering Online steeds beter te vinden. Dat zorgt niet alleen voor vele bestellingen, maar vraagt natuurlijk vooral om een soepele organisatie van het productie- en leveringsproces.

Waarom kiezen steeds meer klanten voor ons? En hoe krijgen wij het steeds weer voor elkaar om de kozijnen vanaf vijf werkdagen al te leveren? Vandaag vertellen we je wat we doen, hoe we dat doen en vooral: wat ons uniek maakt.

Bestelling

Het afronden van een bestelling op onze website zet automatisch een aantal processen in werking.
Er kan gekozen worden voor een ordercheck, waarbij onze klantenservice contact opneemt om te laten weten of de order wel of niet is goedgekeurd.

Bij het plaatsen van de bestelling kan de klant kiezen uit verschillende betaalmethoden, zoals directe betaling via MultiSafepay of achteraf betalen via Billink.

Zodra de opdracht bevestigd is, worden alle processen automatisch in gang gezet. De productie wordt gestart, de leveranciers worden aangestuurd en de levering wordt ingepland.

Productie

Rafael Jimenez stuurt de productie aan en zorgt ervoor dat iedere afdeling in de fabriek over de juiste informatie beschikt. Dankzij de combinatie van standaardisatie, industrialisatie en vergaande automatisering kunnen wij onze kozijnen in slechts 4 dagen produceren. Wij werken nauw samen met onze leveranciers waarbij systemen met elkaar geïntegreerd zijn. Door middel van strikte afspraken met en uitgekiende processen tussen leveranciers en ons, zijn wij in staat de kozijnen al vanaf 5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling te leveren.

Ons high-tech machinepark is van essentieel belang bij de productie van de kozijnen. Er komt bijna geen hand meer aan te pas. Onze vakkundige medewerkers werken gemiddeld slechts 2 uur aan één kozijn. De rest van het proces gaat volledig geautomatiseerd. Een groot deel van de productietijd bestaat uit bewerkingen door computergestuurde machines.

Levering

De kozijnen worden op het afgesproken dagdeel geleverd bij de klant. Om transportschade te voorkomen, worden de kozijnen voorzien van hoekbeschermers. Daarna worden ze stevig op een bok geplaatst. Bekijk hier de animatie over de verschillende soorten bokken.

De avond voor de levering worden de goederen al in de vrachtwagen geladen, zodat we op de dag van levering geen tijd verliezen. Een dag van tevoren krijg je van ons een bevestigingsmail over je bestelling met daarin het tijdsslot hoe laat het de volgende dag geleverd wordt. Je leest hier meer over onze transportsysteem.

De chauffeur lost de producten op een door de klant aangewezen plek en neemt de stalen bok waarop de kozijnen staan direct weer mee. Bij grote orders of in geval van grote of zware kozijnen is het lastig om alle kozijnen direct van de bok te verwijderen. In dat geval laten we de bok maximaal 10 werkdagen staan. Onze transporteur komt dan op een later moment terug om de bok op te halen.

Anderen bekeken ook: